marți, 3 noiembrie 2009

Scoala romaneasca... BEAH

Ca mandru absolvent de liceu (facpt ce nu mai inseamna nimic in ziua de azi) si ca proaspat student la facultatea de istorie m-am gandit sa dau iama prin 2 manuale de clasa a 12-a, avand la dispozitie manuale de clasa a 12-a de istorie si geografie, m-am asezat frumos in pozitie sezand si am inceput sa citesc. GEZUS HRISTOS! dupa ce am citit doar titlurile m-am ingrozit, in manualul de istorie (nu stiu care editura exact dar voi afla in curand) erau scrise numai prostii! Eu stiam ca acum vreo 2 sau 3 ani au redus materia de istorie din liceu cu 30% care era oricum destul de subtirica, dar vai de capul meu ce scria acolo, din politica, partide, perioade politice, elemente de geopolitica si politologie.
Isi bat joc de generatiile tinere! Centralizare , descentralizare, aproape ca pe coperta nici ca mai aparea ceva legat de istoria romanilor sau a romaniei.Absolut oribil! Nu exista o cronologie fixa, nu exista relatia cauza-efect, nimic ! Rusine celor care au facut programa scolara! Rusine guvernantilor carora le pasa numai de buzunarul propriu, ar trebui judecati pentru tradarea interesului national!
La geografie situatia sta mai bine, desi aceeasi problema, europenism mult prea accentuat, cumva luandu-se din indentitatea noastra si a teritoriului nostru, si ne mai intrebam de ce romania este in continuare o tara unde o mare parte din populatie traieste de pe o zi pe alta si cum de ne pleaca atat inginerii cat si oamenii de cultura. Voi reveni in curand, see ya all!

Un comentariu:

  1. Treaba sta in felul urmator...in loc sa faca si ei ca oamenii normali o programa cu putina logica...pe ere,pe continente...pe ceva!!!...s-au decis ca din moment ce invatamantul obligatoriu e de 10 clase sa invete si prostul cate putin din ceva.De parca pe ala in intereseaza.Si asa au facut programa cu chestii spasmodice,fara cronologie,fara logica,fara nimic!!!In loc ca in a 12-a sa se faca istoria romanilor cum se facea pana acum acum au bagat o parte din istoria romanilor + diferite evenimente mai importante pe care le studiem scoase din context!!!Cel putin materia de a 11-a e oribil structurata.M-am dus si eu la olimpiada anul trecut.Ma pun pe invatat.Primul capitol:U.E,regimuri democratice,regimuri toatalitare,Romania in timpului comunismului.Al doilea capitol:U.E.,caracteristici ale regimului democratic,ecomonie si scoietate in Romania postbelica.Frate ma lasi!!!!Din cate stiu Romania in timpul comunismului si Romania postbelica sunt una si aceeasi,dar mai stii....poate sunt eu dezinformata:)).Oricum invatamantul romanesc e o bataie de joc.Eu am aflat in octombrie ca in februarie dau oralul la romana..ce conteaza ca legislatia prevede ca de la 1 septembrie nu se mai pot face modificari la bac?Eeeeeeeeee...detalii!!! Dupa ce orele de engleza se desfasoara ca vai de ele s-au decis sa bage la proba si listening.Yupeeeeeeeee...mentionez ca pentru listening vor fi folosite casetofoane de vreo 20 de ani si cd-uri vechi si zgariate de can lumea...cred ca in conditiile astea un atestat la chineza veche ar fi o optiune mai buna. Lasa ca tot invatamantul de tip romanesc RULZZZZ. Muuuulte teorie si practica deloc.Oh joy! Asa e Romania in general...vrem oameni competenti,dar nu avem invatamant( si apoi ne laudam cu "elevii nostri au luat medalii de aur la olimpiada internationala"...hai ne lasi,de parca statul a avut vreun amestec...de fapt cred ca singurul lucru bun pe care l-a facut a fost ca nu s-a amestecat ca se trezeau aia cu cine stie cu ce toxiinfectie alimentara si ratau olimpiada:))),vrem turism dar nu avem infrastructura,vrem sa fim respectati in lume,dar in tarisoara predomina needucati,cocalari,pitzipoance,jmecheri si mai ales...oameni politici de "calitate" care nu stiu ce se sarbatoreste de ziua nationala a Romaniei.Atunci....multe "succesuri".

    RăspundețiȘtergere