marți, 24 noiembrie 2009

C. N. Octav Onicescu

Gasind prin casa 2 numere ale JDL (publicatia lunara a C.N. OCTAV ONICESCU) mi-am adus aminte de anii mei de liceu, ani in care ne-am tinut numai de sotii si de bascalie, ani care au fost plini si de bucurie si de dezamagire deopotriva, varsta marilor sperante si aspiratii, si in acelasi timp varsta marilor deceptii.
Imi amintesc prima..dar prima zi de liceu... stateam la intrarea profesorilor si ne plimbam chiauni cu totii (boboaci si boboace), pana cand ne-a chemat in careu, acum, imi amintesc ca ma uitam cu o anumita doza de nesimtire la un baiat simplu, cu parul tuns scurt si cret, blondin, care observase ca ma holbez aiurea la el si de rusine se uita in pamant :)).
Ajunsi cu totii in sala care urma sa ne fie clasa pe perioada anului 1 de studii liceale, acelasi baiat cret, la acre ma holbam cu insistenta vine langa mine si imi spune:
"-Salut, ma pot aseza aici ? (pe scaunul din dreapta mea)
-Da, desigur, ma cheama Mihai.
-Sorin. :D"
Si asa m-am facut de un coleg de banca extraordinar, cu care mi-am irosit anii de liceu :)).
Amintirile ma napadesc atat de puternic incat nici nu mai stiu cum sa incep, defapt nici nu le pot ordona cronologic. Dar pot incepe in a spune ca pe vremea mea se putea intra si pe intrarea de sub scarile elevilor, care e acoperita de cativa ani, defapt prima data in liceu pe acolo am intrat, gardul care acuma formeaza un continuu de la intrarea profesorilor pana in gardul caselor cu care se invecineaza liceul atunci era un gard amarat si ruginit cu o poarta aproape de gardul caselor invecinate, unde se afla poarta in prezent era teren neutru :)) de obicei elevii jucau lapte gros pe o parte si pe alta a gardului incercand sa evadeze de orele neplacute.
Alt element important pe care mi-l amintesc este sala de sport, o sala facuta atunci cu programul lui nastase (pe vremea aceea prim-ministru, prin 2003), o sala facuta complet din pre-fabricate composite (plastic) si schele de otel, constructia ei a inceput la sfarsitul clasei al 9-a si a fost finalizata la sfarsitul clasei a 11-a (desi trebuia sa dureze numai un an). Ceea ce ma amuza este ca atunci nu prea erau vilele care se gasesc acuma :D atunci inca erau case saracacioase, de oameni batrani care cresteau ba un porc, ba o gaina, si nu m-as mira ca unii sa fi crescut si cate-o vaca :)).
Mai tin minte un episod in care Pavi (dna directoare Pavelescu) a intrat intr-o sala de calculatoare care se afla la 5 metri de scoala dupa ce m-a vazut pe mine si pe un coleg ca am iesit de acolo , si ghici ce a urmat... ieaseau elevii din casa aia numai pe unde nu iti trece prin cap, pe usa nu puteau, pe acolo intrase directoarea, dar avea geamuri casa... si un horn =)) misunau ca paianjenii din cuib cand se dadea raita prin sala de joace. Cate tampenii am facut, trebuie sa mi-le pun in ordine in cap, voi reveni cat de curand cu un nou episod. Bafta tuturor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu